8x Vegan Koolhydraatarm Snacken

In deze blog post geef ik wat suggesties voor die momenten dat de hartige trek toeslaat. Er staan immers best al wat zoete recepten op de blog die je kunt bereiden voor de momenten dat je jezelf wilt verwennen, maar wat doe je bij of na de borrel? Of als je gewoon zin hebt in wat hartigs?

Ik ben dol op zoutjes en op zout, en ook op pittig en op umami (hartige smaak). Bovendien moet ik op doktersvoorschrift een zoutrijk dieet eten - 10 gram per dag, en dat is best lastig! Gelukkig past je smaak zich gauw aan, en inmiddels heb ik dan ook elke middag wel trek in iets hartigs. Een mok bouillon ligt voor de hand, maar ik hou juist ook zo van crunchy eten waar je goed op kunt kauwen. Hartige hapjes it is!

Dit overzicht is dus niet alleen voor jullie, maar ook een beetje voor mezelf: zodat ik niet zo snel meer naar die carb-loaded zoutjes grijp die overal te koop zijn. Je moet voor deze producten misschien even omrijden naar een andere winkel, maar dat is het dubbel en dwars waard!

* Disclaimer: de receptuur kan altijd veranderen en lang niet alle fabrikanten kondigen dit aan op de verpakking. Check daarom altijd de verpakking voordat je iets koopt.


Olijven, yum! Deze met knoflook & semigedroogde tomaat is mijn favoriet, maar kalamata olijven vind ik ook erg lekker.
Varieert tussen 0 en 2,5 % koolhydraten.

Geroosterde nori vellen. Je vindt ze bij de toko in verschillende smaken; ik ben dol op deze pittige kimchi smaak. Bevat 1g kh per pakje.

Katjang ratu/bawang (oftewel: knoflookpinda's). Verkrijgbaar bij de toko.
Bevat 9,5% kh.

Wheaty Spacebars. Verkrijgbaar bij de biowinkel en vega speciaalsmaak. 
In verschillende smaken, zoals Red Hot Chili Pepper en deze Chorizo.
Bevat 2,5g kh per worstje.

Rookamandelen. Overigens ook bij andere supermarkten of bij een (online) notenboer te koop.
Bevat 13% kh.


Tempeh chips! Lekker om te dippen in een pittige dip, zoals mayo met sriracha.
Te koop bij de toko, bevat 13% kh.

Gezouten macadamia noten. Need I say more? Bevat 6% kh.
Deze boterhamworst van de Vegetarische Slager is helemaal vegan. Let op! Niet al hun "vleeswaren" zijn vegan, maar de naturel en de provençaalse boterhamworst wel. Samen met augurken vormt dit een heerlijk hapje:

Wikkel een grote, zure augurk in een plakje boterhamworst voor bij de borrel!
Bevat 0,5g kh per augurk.


Wat voor bewuste snacks eet jij graag?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Okara Gehaktballetjes

Vegan keto "havermout" pap

Vegan keto Chocolade Pindakaasrepen